The brightest star - Del 41

Datum: 2011-07-28 - Tid: 22:28:31 | Kategori: The Brightest star

Previoulsy on TBS :

Jag drog en lätt suck och fick bollen kastad till mig igen .
-Hur tycker du det går , Cody ?
-Tyst bara , det står lika nu .
-Är du säker , sa jag och kastade iväg bollen medan jag kollade på honom . Bollen gick ännu en gång in säkert .

Jag gick och hämtade bollen själv den här gången . När jag vände mig om så var Cody en centimeter från mitt ansikte .
-Du är vacker , coach ! sa han och gav mig en snabb kyss .
Jag var helt paff...


Allt jag kunde tänka på var att han var jätte lik Ryan . Det var exakt som den gången Ryan kysste mig i korridoren (del 20) .

-Har du en bror som heter Ryan ? sa jag allvarligt .

-Han är ingen bror för mig , sa han och kollade ner .

-Du ska veta att era personligheter är lika som pricken över i:et , sa jag och gick därifrån .

-Alltså det var inte meningen att göra dig sur , du verkade vara på ett dåligt humör så ville lätta upp stämningen lite .

-Well , du lyckades inte . Jag är din coach , Cody ! Vad fan tänkte du med ?

-Inte hjärnan iallafall , sa han dystert .

Jag kände mig lite skyldig när jag såg hans ansikte . Han försökte bara lätt upp stämningen , right ?

-Hey , vi glömmer det , okej ? sa jag och kramade om honom .

-Mhm .

-Jag ska åka och käka nu , vill du hänga med eller ?

-Ähm , ah . Fast jag har pengarna där hemma .

-Äsch , jag bjuder . Jag är trots allt din coach.

-Okej , men jag lovar att bjuda tillbaka någon gång , sa han och flinade .

 

Vi satte oss i bilen och jag körde mot närmaste Thairestaurang . Cody satt koncentrerat och lyssnade på musiken som dunkade i bilen . När vi var framme , tog jag min plånbok och gick in i restaurangen med Cody bakom mig . Vi satte oss vid ett bord och beställde mat . Jag valde friterad ankbröst med ris och jordnötssås istället för sötsur-sås . Cody beställde nån wokad anka .

-Cody , jag vet att detta kanske är privat . Men jag måste få veta . Vad har hänt mellan dig och..

Han avbröt mig .

-Ryan ? sa han lugnt .

-Mm .

-När vi var små lämnade våran pappa oss för en annan kvinna . Några år senare tog min mor sitt sista andetag på grund av Ryan . Min mamma var en fantastisk kvinna . En dag kom Ryan hem full och mamma blev riktigt arg på honom . Ryan blev våldsam och slog till mamma . Det var inte hårt men det var tillräckligt hårt för att hon skulle träffa byrålådan med huvudet .

 

Jag var förvånad . Cody tog en klunk Cola och fortsatte .

-Ryan hamnade på ett ungdomsfängelse och jag blev lämnad ensam . För att inte hamna på barnhem så flydde jag från ställe till ställe . Jag fick ett jobb som servitör på en restaurang . Jag samlade ihop tillräckligt med pengar för en lägenhet . Och ja , här är jag nu .

 

Han avslutade i god tid för maten kom in och lades på bordet .

-Men hur håller du hyran nu när du inte jobbar ? frågade jag .

-Jag ligger efter som fan , och jag vet inte . Kommer snart bli utkickad .

Det var då det slog mig .

-Varför inte bo hos mig ? sa jag och log .


5 kommentarer för nästa ;)


Kommentarer
Postat av: Thea

Älskar den, nästa? :)

Datum: 2011-07-29 - Tid: 00:15:00
Postat av: Louise [ Vardags blogg ]

det va bra, fortsätt! :)

Datum: 2011-07-30 - Tid: 01:02:46
Blogg/Hemsida: http://louisesingchaiii.blogg.se/
Postat av: bjonddinaa

moreee , please! :))))

Datum: 2011-07-31 - Tid: 09:06:19
Blogg/Hemsida: http://bbjonddinaa.blogg.se/
Postat av: cecilia

<3

Datum: 2011-07-31 - Tid: 18:33:36
Postat av: illepillesvennepung xD elias :P

5:e kommentaren :D nu vill vi ha nästa del ;)

Datum: 2011-08-02 - Tid: 02:42:56
Postat av: julia

MEEEEEEEEER :D Blir galen! Bara skriv på , kvinna! :D

Datum: 2011-08-03 - Tid: 19:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback