The brightest star - Del 20

Datum: 2011-04-27 - Tid: 21:36:32 | Kategori: The Brightest star
FLASHBACK:

-Godmorgon , sa han och kysste mig .

-Väldigt god morgon .

-Skolan snart va ?

-Japp , vad ska du göra idag då ?

-Vet inte , ut och gå på lite jobb intervjuer .

-Jaha , fotografering eller ?


-Ja , fixar jag den intervjun så kommer jag börja fotografera kändisar .

-Aha , coolt ju , då kan ju jag hänga med någon gång , sa jag och skrattade .

-Haha , visst , men jag kan inte ens lova att jag fixar det .

-Jodå , du fixar det säkert , men kan du skjutsa mig till skolan ?

-Ja , det är ingen träning för dig idag va ?

-Nepp , hinner du hämta mig sen eller ska jag ta bussen ?

-Jag vet inte , men jag smsar dig .

Vi gick ut till bilen och han körde mig till skolan , jag gav han en hejdå kyss och gick och mötte Beautiful vid porten .

-Vem är det som skjutsar dig varje dag ? frågade hon misstänksamt .

-Anth , svarade jag kort och gick in .

-Jaha , kysste du din bror , sa hon förvånat .

-HHAHAH , nej ! skrattade jag och försökte se oskyldig ut .

-Aha , det såg ut som det , måste ha sett fel isåfall .

-Jepp , matte första ?

-Ja .

-Hur var det med Ryan igår ? frågade jag även om jag visste .

-OMG , det sög , VI ÅT GLASS ! skrek hon besviket .

-Du behöver inte skrika , han kanske hör dig , sa jag och skrattade .

-Det var inte ens kul , han var tvungen att sticka efter en stund .

-Vad tråkigt då ! sa jag och satte mig vid min plats .

Beautiful gled ner på sin stol och började smsa någon . Jag drog fram min mobil och smsade Anth snabbt . ”Gör du ? <3” skrev jag .

Jag såg att Ryan satte sig bredvid mig och jag hälsade , han hälsade tillbaka och log .

 

Matte lektionen började och vi fick veta att vi skulle jobba med ekvationer . När genomgången var klar började vi jobba i böckerna , om jag ska vara ärlig så var matte lätt . Jag turades om och hjälpte Ryan och Beautiful , till sist när lektionen slutade så hade jag inte hunnit med ett enda tal . Jag och Beautiful gick till cafét mittemot skolan och hon köpte en kanelbulle medan jag köpte en choklad muffin . Vi åt snabbt upp och återvände till skolan där våran bild lektion hade börjat .

 

Vi skulle jobba i par och otur nog var jag tvungen att jobba med Ryan . Beautiful såg mest sur ut när hon fick reda på det . Vi skulle måla porträtt av varandra , så vi började måla tills jag var tvungen att gå på toa . Eller det var bara en bortförklaring för att jag inte orkade måla mer , jag satt på toalett sitsen och kollade på sms:et Anth hade skickat . Han skrev att det gick bra på intervjun och jag svarade : Okej , vad bra ! <3 . Efter en stund sittandes kom jag på att jag hade lektion och gick ut ur toan . Ryan stod och väntade på mig där ute .

-Vart har du gjort därinne egentligen ? fråga han och gick närmare mig .

-Det man brukar göra i toaletter , sa jag sarkastiskt .

-Ja , men inte i 20 minuter , sa han och flinade .

-Jag får la göra vad jag vill .

Han såg förvirrad ut , jag kände att han kom närmare och inom några sekunder hade han gett mig en snabb kyss . Jag stod som förstenad .

-Varför gjorde du så för ? fråga jag irriterat .

-För jag vill att du ska veta hur mycket du verkligen betyder för mig .

-Jag känner dig knappt Ryan , och dessutom gillar Beautiful dig , så jag skulle aldrig kunna göra det mot henne .


kommentera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback