The brightest star - Del 42

Datum: 2011-08-05 - Tid: 16:09:56 | Kategori: The Brightest star
Previoulsy on TBS :

Jag var förvånad . Cody tog en klunk Cola och fortsatte .

-Ryan hamnade på ett ungdomsfängelse och jag blev lämnad ensam . För att inte hamna på barnhem så flydde jag från ställe till ställe . Jag fick ett jobb som servitör på en restaurang . Jag samlade ihop tillräckligt med pengar för en lägenhet . Och ja , här är jag nu .

Han avslutade i god tid för maten kom in och lades på bordet .

-Men hur håller du hyran nu när du inte jobbar ? frågade jag .

-Jag ligger efter som fan , och jag vet inte . Kommer snart bli utkickad .

Det var då det slog mig .

-Varför inte bo hos mig ? sa jag och log .



-Är du seriös nu ?

-Fast några villkor har jag .

-Säg de då !

-Du ska fixa frukost och kaffe . Och städa varje söndag .

-No big deal , men är detta verkligen okej ?

-Absolut !

-Bor du inte med Anth då ?

-Jo , men skit i honom . Jag bestämmer .

-Ähm okej ..

 

När vi hade ätit klart satte vi oss i bilen .

-När har du lust att flytta in då ? Frågade jag .

-När som helst .

-Bra , då kan vi köra hem till dig och packa .

-Idag ?! utbrast han .

-Ja , idag !

-Okej ! sa han och flinade .

Jag svängde först in på min uppfart och gick in i garaget och hämtade flyttkartongerna som blev kvar efter flytten . Jag la in dom i baksätet och körde hem till Cody . Han vred om nyckeln och vi steg in i lägenheten . Den första tanken som slog mig var att det var så slitet ! Vi packade in de få sakerna han hade . Skorna var åtminstone snygga . Till slut blev vi klara med packningen och slängde in grejerna i bilen .

 

Efter en stund körde jag upp på uppfarten och hjälpte honom bära in kartongerna .

-Vart har du varit ! skrek Anth så fort jag satte foten innanför dörren .

Han blev genast tyst när han såg Cody och kartongerna .

-Cody ska bo med oss , sa jag kort .

Jag gick upp för trappan i förväg och Cody lämnades bakom mig . Jag gick in i gästrummet och la ner kartongerna .

-Cody , du kan komma upp nu ! skrek jag till honom .

-Vart är du ? frågade han högt .

-HÄR ! skrek jag .

Strax därefter klev han in i rummet .

-Du får packa upp och så . Jag vet inte hur du vill ha det , men känn dig som hemma ! sa jag och gick ner .

 

Anth drog mig åt sidan hårt .

-Vad är det du håller på mig ? sa han argt .

-Precis som det ser ut . Han kommer bo här och du får gärna flytta ut om du vill , sa jag och slog bort hans arm .

-Vad tror du mormor kommer säga då ?

-Inte ett jävla skit , för detta är mitt hus och jag gör vad fan jag vill .

-Jag vet inte vad det är med dig , men jag kommer inte flytta ut bara så du vet !

 


 

5 kommentarer för nästa .

Kommentarer
Postat av: bjonddinaa

såå spännadeeeeeeee :O

Mooore :D

Datum: 2011-08-05 - Tid: 16:54:03
Blogg/Hemsida: http://bbjonddinaa.blogg.se/
Postat av: julia

då får dom fan setill och kommentera, för jag vill ha mera!!

Datum: 2011-08-05 - Tid: 17:13:22
Postat av: Melissa

mer? ..

Datum: 2011-08-05 - Tid: 18:53:03
Postat av: cecilia

meer

Datum: 2011-08-05 - Tid: 20:22:41
Postat av: MALiNFOTO -

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER :DD

Datum: 2011-08-05 - Tid: 20:26:48
Blogg/Hemsida: http://maliinfoto.blogg.se/
Postat av: Louise [ Vardags blogg ]

I want more more more, ^^

Datum: 2011-08-06 - Tid: 15:52:50
Blogg/Hemsida: http://louisesingchaiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback