The brightest star - Del 7

Datum: 2011-04-26 - Tid: 18:18:12 | Kategori: The Brightest star
FLASHBACK :

Det var sant , jag ville . Men jag kunde inte . Jag skulle börja om , jag hade bestämt mig för att ge Ryan en chans . Han hade både utseendet och var ganska schysst . Jag såg att Anth kollade på mig sorgset . Vad skulle jag göra liksom ? Det jag hade sagt var rätt , vi var syskon , och det var inget vi kunde göra åt saken . Jag hörde att dörren öppnades och kollade upp . Där stod mormor .

-Hey ungar . Vad gör ni då ? frågade hon .

-Nej , inget mormor .

-Jaha , Angel . Kan jag få prata med dig ?

-Kan du väl , prata på , sa jag .

-Ja , det är så här att jag har hittat en lägenhet du kan flytta in i .

-Ska du flytta ! Utbrast Anth .

-Anthony , låt mig tala till punkt , sa mormor irriterat .

-Förlåt , sa han .

-Vi ska ha en utbytesstudent som kommer bo här i ett år . Och jag frågade dig Anth om du ville flytta , men du sa att du inte ville . Så nu har jag bestämt att Angel får flytta . Det är väl okej med dig , Angel .

-Ja , det är väl det , sa jag osäkert .

-Bra , för jag har redan köpt lägenheten , den ligger på andra sidan stan . Jag fixade också ett deltidsjobb som basket tränare på en högstadieskola åt dig , sa mormor och log glatt mot mig .

-Har du det ? frågade jag förvånat .

-Ja , du gillar ju basket så mycket så jag tyckte att du skulle gilla detta jobbet .

-Jadå mormor , men jag går ju fortfarande i skolan , sa jag och kollade på Anth .

Han hade en bekymrad blick .

-Jag vet att du har skolan att sköta Angel , men du tränar dom bara på måndagar , onsdagar och torsdagar .

-Bara ? Haha , det är inte bara , det är 3 av 7 dagar mormor .

-Men vill du inte ? Jag trodde du älskade basket och tänkte satsa på det .

-Jo , mormor , jag ska försöka , när flyttar jag ?

-Om två dagar , så det är nog bäst att du börjar packa , sa hon och gick ut ur rummet .

 

Anth bara kollade på mig . Och jag kollade såklart tillbaka .

-Great , nu får jag typ aldrig se dig , sa han .

-Asså Anth , jag ska inte flytta till Kina , jag ska bara flytta till andra sidan stan .

-Varför gick du med på det ens ? Jag tackade nej för jag inte ville lämna dig .

-Anth , detta kanske är bäst , du vet att vi inte kan fortsätta som vi gör .

-Man kan inte springa iväg från kärleken , förr eller senare kommer den ikapp en , sa han och gick ut ur rummet .

Jag la mig på sängen och pustade ut en andra gång . Sedan bestämde jag mig för att börja packa , det hade börjat bli sent , men om jag började packa nu skulle jag inte behöva packa allt imorgon . Jag gick till Anth's rum och öppnade . Han låg i sängen och kollade upp på taket .

-Kan jag låna Ipoden ? frågade jag .

-Ja , ta den , sa han kort .

Jag tog den och gick till mitt rum . Jag satte Ipoden i Ipod-högtalarna och satte på låten One in a million , Ne-yo's röst ekade i rummet . Istället för att bara packa så dans-packade jag . Alltså packa och dansa samtidigt . ”Baby , I can be your love but you just don't know , don't know . Baby , one thing is for certain , whatever you do it's working ” , sjöng jag och dansade med i takten .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback