The brightest star - Del 4

Datum: 2011-04-26 - Tid: 17:52:54 | Kategori: The Brightest star
FLASHBACK :

-Hallå , sa någon och la sin hand på min axel .

-Vad !? sa jag medan jag slog undan handen .

Jag vände mig om och där stod han . Den där främlingen . Han log mot mig .

-Ska vi ta en match nu eller ?

-Varför skulle vi det ?

-Jag vet inte , för skojs skull antar jag , jag vill bara se om du är bättre än mig på basket .

-Troligen , vi kör en snabbis då , sa jag .





Jag började dribbla med bollen , fintade han och sprang förbi han , jag trodde att jag hade kommit undan från han men han var ifatt mig , han tog fram sina armar och försökte blocka mitt skott , jag stannade , snabbfintade han och kastade bollen mot korgen . Jag satte korgen , jag log lite för mig själv , han skulle få ångra att han frågade . Han fick en bekymrad min , sedan mötte han min blick , log lite och gick och hämtade bollen . Han tog upp bollen och sprang mot mig medan han dribblade , jag sprang mot han och försökte ta bollen , men han kastade den över mig och sprang vidare . Jag bytte snabbt riktning och var inom 2 sekunder ikapp han . Han försökte kasta bollen mot korgen men jag blockade skottet och han fick en retur . Han fick en liten bekymrad min och kollade på sina kompisar som satt och snackade på läktaren . Jag kollade också dit , då hörde jag att han hade börjat dribbla och när jag väl kollade dit hade han redan kastat iväg bollen mot korgen . Den gick snyggt ner i korgen och han flinade . Han hade psykat mig , han visste att jag skulle kolla .

-Om det är så du vill ha det , sa jag och hämtade bollen . Jag tog bollen och gick till stereon för att sätta på musik . Eminems röst fick mig taggad . Jag dribblade bollen , jag fick en ögonkontakt med han , jag sprang mot han och ställde mig tätt in till han , han såg förvirrad ut , jag pussade han lätt på kinden , jag kunde se att han blev chockad , jag fortsatte mot korgen och gjorde en Lay-up .

-Det där var fusk ! ropade han .

-Det var det väl inte , sa jag och hörde att hans kompisar skrattade i bakgrunden .

-BLEV DU CHOCKAD RYAN ? skrek en av kompisarna .

-HÅLL KÄFTEN ! ropade han tillbaka .

Så det var Ryan han hette . Jag betraktade han från topp till tå . Ryan , det passade han .

-Ser ut som jag leder , sa jag till han .

-Du distraherar mig , du är för vacker .

-Haha , hur många tjejer har du sagt det till ?

-Du är den första , sa han och blinkade med ögat .

-Borde jag tro på det , Ryaaan .

-Ja , det borde du . Nu när du vet mitt namn vill jag veta ditt .

-Jag vet inte om du förtjänar det , sa jag och var lite förvånad att han inte hade hört mitt namn när Anth ropade på mig på morgonen .

-Jaha , hur ska jag förtjäna det då ? sa han förvirrat .

-Skoja , bara , jag heter Angel .

-Det förklarar varför du ser ut som en , sa han och log .

-Jag börjar bli lite irriterad på dina komplimanger , sa jag med en irriterad ton men bröt genast ut i skratt .

-Haha , va ? Brukar du skratta åt saker du själv säger ? sa han .

-Ja , eller min bror brukar skratta med mig , eftersom vi har samma humor , men han är ju inte här nu .

-Jaha , det var han jag träffade innan va ?

-Ja , det var han .

-Okej .

-Men det börjar bli sent , jag måste gå nu , vi ses , sa jag och hämtade mina grejer och gick .

-Vi ses , ropade han efter mig och jag hörde att han sprang till sina vänner .


Kommentera

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback