The brightest star - Del 31

Datum: 2011-04-30 - Tid: 22:19:51 | Kategori: The Brightest star

FLASHBACK:

-Ja , sa jag och gick ut ur lärarrummet .

Jag gick ut till parkeringen och såg att Anth stod vid min bil . Jag öppnade bilen och vi klev in . Jag körde långt bort från skolan och parkerade mitt i ingenstans , jag böjde mig över och kysste honom .

Mina ögon var tårögda , och jag såg att Anth kände sig förvirrad .

-Säg , vad som har hänt , jag förstår inte om du inte säger något .

-Det är inget , sa jag och torkade ögonen .

-Jag ser ju att det är någonting , sa han .

-Det är inget , ska vi fika ? sa jag och körde ut på vägen mot en café .

-Ähm , ser att du redan har bestämt ändå , sa han och satte på radion .

Say yeah – Wiz Khalifa dunkade i radion . Jag började sjunga med och dampa , efter en stund parkerade jag utanför Starbucks och bad Anth att vänta i bilen medan jag köpte något . Jag köpte en chailatte åt Anth och en bulle , till mig själv köpte jag det vanliga , en mellan kaffe och en choklad mufifn . Jag betalade och sprang ut till bilen , Anth tog emot hans grejer , och jag började äta på min muffin . När vi hade ätit klart , körde jag hem och hämtade min adidas kofta , linne och shorts för jag hade bestämt mig för att vara med och spela en match med mina basket elever . Det låter lite konstigt efter som dom bara är ett år yngre .

 

Anth satt och tänkte om han skulle hänga med mig eller inte . Till sist satte vi oss båda i bilen . En lång stund efter kom vi äntligen till West Orange High School . Jag körde in på en parkering och vi gick in till idrottshallen . Vi hade kommit för tidigt , dom hade inte ens slutat skolan vid denna tiden , som tur var att ingen hade idrottslektion . Jag och Anth började köra 21:an . Anth körde en två poängare och missade , bollen var vid halvplan när jag fångade den . Jag stängde mina ögon , och hoppade lätt upp och kastade iväg den . Den rörde inte ringen , jag hörde inte vart den hade kommit , så jag öppnade ögonen och kollade på bollen , den låg och studsade under korgen .

-Kom den in ? frågade jag nervöst .

-Vad tror du ? sa han och flinade .

-Ähm , typ inte ?

-Jo då , den gick in , hörde jag någon säga .

Jag vände mig om och såg Cody .

-Har du slutat ? frågade jag .

-Mm , dom andra kommer snart .

-Okej , börja med att värma upp med 4 varv runt salen , sa jag åt honom .

Han började direkt . En vuxen man kom in i idrottshallen och gick mot mig . Han gav mig en lista .

-Här , du ska bocka av vilka som är här varje gång , sa han och gick därifrån .

Jag granskade listan och stannade snabbt på efternamnet ”Palmer” . Jag kollade nervöst vem det var som hade efternamnet , det var Cody . Det kanske inte var Ryan's bror , Palmer är ett vanligt efternamn . Men mina ben darrade ändå . Anth gick fram till mig .

-Vad är det ? sa han oroligt .

-Inget .

Resten av laget kom in och jag sa att dom skulle springa fyra varv runt salen . Cody hade sprungit klart och stod nära mig .

 

Jag berättade för dom att vi skulle spela match idag . Sedan delade jag in lagen , sist sa jag att jag och Anth skulle vara med . Jag hamnade i Codys lag och Anth hamnade i det andra laget . Jag valde ut två killar , och kastade upp bollen . Jeremy drog åt sig bollen och började dribbla , eftersom han var med i det andra laget så gick jag på och blockade honom . Cody och alla andra i mitt lag stod och blockade , jag såg en chans att stjäla bollen och slog den ur Jeremys händer . Jag dribblade upp och gjorde en Lay-up .

 


 

kommentera för nästa - INGEN KOPIERING TACK


Kommentarer
Postat av: cecilia

dör så bra nästa tack <3

Datum: 2011-04-30 - Tid: 22:43:40
Blogg/Hemsida: http://ceciliabc.devote.se
Postat av: Anonym

NÄSTANÄSTANÄSTA!!

Datum: 2011-04-30 - Tid: 23:17:32
Postat av: bjonddinaa

Meer ,så bra! :DDDDDD

Datum: 2011-05-01 - Tid: 00:08:57
Blogg/Hemsida: http://bjonddinaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback