The brightest star - Del 3

Datum: 2011-04-26 - Tid: 17:49:29 | Kategori: The Brightest star
FLASHBACK :

-Jag kör en snabbis mot honom , sa Anth och slog bollen ur främlingens händer .

-Vad heter du egentligen , eller never mind , behöver inte veta . Anth , jag är jätte hungrig , ska du hänga med och äta eller .

-Ja , nu när jag har bollen behöver jag ju inte köra en match .

Den långa killen såg snopen ut . Han var på väg att säga någonting , men jag hindrade han .

-Mm , hejdå främling , sa jag och gick med Anth mot huset .

 

Anth öppnade dörren in i huset , jag möttes av lasagne lukten och la snabbt ner stereon och sparkade av skorna och sprang mot köket .

-Hej mormor !

-Hej , varför är du så sen , du vet vad jag tycker om det , sa hon med en irriterad ton .

-Jag vet , men jag fick förhinder .

-Okej , men jag vill inte att det upprepas igen .

-Ja , mormor .

-Sätt dig och ät , sa hon och satte sig ner vi bordet .

Jag satte mig ner vid bordet och Anth gjorde samma sak .Morfar var inte hemma än , han var hos en vän och spelade Poker . Jag hörde att Anth smaskade . Jag såg att mormor fick en irriterad blick och han såg den också . Han slutade . Jag log för mig själv . Jag började tänka på den där främlingen , han hade fina ögon , hasselbruna var dom . Om jag ska vara ärlig trodde jag att jag skulle drunkna i dom , dom var inte bara fina dom var vackra . Han var vacker .

-Angel , du vet att jag inte tycker om när du drömmer dig bort vid matbordet , hörde jag att mormor säga .

-Va , ahh , svarade jag och märkte att jag hade ätit upp allt förutom några grönsaker .

Jag åt upp dom sista grönsakerna och tackade för maten . Jag gick ut ur hallen och tog tag i stereon och basketbollen , jag satte på mig skorna och gick mot basketplanen . Den var inte tom , tre killar stod där och lirade basket . Jag kände igen den ena killen , jag kollade på han noga och märkte att det var främlingen . Jag kände att jag blev lite glad inombords . Nej , skärp dig nu Angel , du kan inte gilla någon som du inte känner . Jag stannade vid läktaren och satte ner min stereo , jag tog basketbollen och började dribbla och satte en tre poängare .

-Ohhhh ! Hörde jag deras röster ropa .

Jag struntade i dem och fortsatte att sätta ett par tre poängare till sist gjort jag ett Angel skott . Angel skottet var något jag själv hade döpt efter mig eftersom jag kom på skottet , kan man säga . Först dribblar man bollen mellan benen , springer till halva planen och hoppar lätt upp och skjuter ett skott , och träffar korgen såklart . Jag kom på Angel skottet när jag spelade med Anth en dag under April månad , jag hade så tråkigt för att Anth var så lat att han inte blockade några av mina skott , så då började jag mixa med bollen och gjorde Angel skottet , så stannade Anth till med stora ögon och frågade vad jag precis gjorde för något . Jag ryckte på axlarna , han log , du borde kalla den Angel sa han . Och det gjorde jag . Det var länge sen jag hade kört den .

-Hallå , sa någon och la sin hand på min axel .

-Vad !? sa jag medan jag slog undan handen .

Jag vände mig om och där stod han . Den där främlingen . Han log mot mig .

-Ska vi ta en match nu eller ?

-Varför skulle vi det ?

-Jag vet inte , för skojs skull antar jag , jag vill bara se om du är bättre än mig på basket .

-Troligen , vi kör en snabbis då , sa jag .

 


 

kommentera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback