The brightest star - Del 29

Datum: 2011-04-29 - Tid: 22:21:06 | Kategori: The Brightest star

FLASHBACK :

När vi var klara lade vi oss i sängen , jag hörde hans tunga andetag och såg att han hade somnat . Efter en stund somnade jag också . Nästa morgon vaknade jag när alarmet gick . Jag klädde på mig och borstade tänderna , Anth hade inte vaknat än , jag gick ner och satte på kaffet .

 

När jag hade druckit klart kaffet så hade Anth inte vaknat än . Jag bestämde mig för att inte väcka honom .

Jag bestämde mig för att inte väcka honom . Jag packade dom sista grejerna och åkte mot skolan . Beautiful var sjuk , eller låtsas sjuk , hon skolkar säkert . Det betyder att jag kommer få sitta ensam med Ryan . Fan , vilken pain in my ass . Jag satte mig på min plats och tog upp böckerna för engelskan . Mr.Jackson började lektion , och Ryan traskade in försenat . Han satte sig på platsen och kollade förvirrande på mig , jag gav han en bitch blick och vände mig framåt .

-Idag ska vi börja med ett projekt som kommer pågå runt 3 veckor . Ni ska få en partner , och en uppgift , den ska vara klar i slutet av varje lektion vi har . Alltså så får ni en ny uppgift varje gång . Gör ni inte klart den i tid , får ni fortsätta hemma . Tillsammans ! sa Mr. Jackson .

-Inte tjej och kille ! sa Rose högt .

-Jag har redan delat in er , och tyvärr är det tjej och kille .

-Åhhh , suckade de flesta i klassen .

Jag bara bad till gud om att jag inte skulle vara med Ryan . Mr.Jackson delade in alla i par och till sist var det bara jag , Ryan och George kvar . Och såklart Beautiful , för hon var ju sjuk idag . Jag höll till och med tummarna över att jag inte skulle få vara med Ryan .

-Angel , du ska vara med Geor..Ryan , sa han snabbt .

-Kan jag inte få vara med George ? frågade jag .

-Nej tyvärr . Vi vet hur det gick förra gången du och George pluggade tillsammans . Ni gjorde ingenting ju , sa han och log .

Det var sant , jag och George skulle skriva en uppsats om musik förra året . Allt vi gjorde var att lyssna på musik och göra ingenting på lektionerna . Vem älskar inte musik ? Men skriva en uppsats om det går inte . Musik är livet , och det är svårt att beskriva hur den har förmågan att egentligen få en att må bra . Eller så var det iallafall för mig och George . Mr.Jackson sade att George kunde jobba med Beautiful när hon var tillbaka . Men att han fick jobba ensam till dess . Jag vände mig motvilligt till Ryan när vi hade fått uppgiften . Vi skulle skriva en uppsats om otrogenhet , alla busvisslade och kollade på Selly . Selly var en av dom populära i skolan , och hade fått många rykten om att hon hade varit en hora , och att hon var otrogen med en kille när hon hade pojkvän . Jag själv visste att det inte var sant , för Selly skulle berättat det till mig , vi var nära vänner , men inte lika nära som jag och Beautiful var .

 

En gång i tiden var Selly med mig och Beautiful hela tiden . Vi brukade köra basket tillsammans , men sen började hon att hänga med dom andra i klassen . Anledningen visste jag inte . Min byxficka

vibrerade och jag märkte att jag hade fått ett sms . Det var från Anth ”Varför väckte du inte mig , sen för min första dag på jobbet , älskar dig ändå , puss <3” Jag hade helt glömt bort att han hade fått jobb . Jag knappade in ett sms . ”Förlåt <3 Vem blir den lycklige kändisen idag då ?” Mobilen vibrerade snabbt igen . ”Det blir ….. Angelina Jolie <3 Hon är riktigt vacker , men inte lika vacker som du <3” Jag svarade snabbt ”Så söt du är , get an autograph for me would ya ? :) <3”

-Inga lektioner på mobilen , eller jag menar inga mobiler på lektionen , Angel , sa Mr. Jackson förvirrat . .

-Är du lite förvirrad idag Mr.Jackson ? sa jag retfullt.

-Jobba nu , och diskutera , sa han strängt och gick vidare .

 


 

kommentera för nästa , har den på gång

 


Kommentarer
Postat av: cecilia

nästa nu

Datum: 2011-04-29 - Tid: 22:42:23
Blogg/Hemsida: http://ceciliabc.devote.se
Postat av: bjonddinaa

meer :D

Datum: 2011-04-29 - Tid: 23:10:12
Blogg/Hemsida: http://bjonddinaa.devote.se
Postat av: THEA

Hejhej Thea här:)



Du har inspererat mig att börja skriva, så nu vill jag att du kan hjälpa mig att få följare på min bloggnovell. Tack!



Bloggens namn: Myfirstlovenovell.bloggo.nu



Jag har bara kommit till del 1.



Det handlar om Gina Florlander, 15 år. Hon bor med sin mormor och bror, hon har inga vänner och hon börjar bli kär i den höra killen, Charlie.

Det kommer inte vara många delar av den men jag kommer göra fler noveller.



Tack om du skriver detta på din blogg, det skulle verkligen göra min dag!:)



P.S. Älskade denna delen av din blogg, den var faktiskt rolig att läsa när hon frågade om hon kunde ha George istället:)

Datum: 2011-04-29 - Tid: 23:22:03
Blogg/Hemsida: http://Myfirstlovenovell.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback