The brightest star - Del 2

Datum: 2011-04-26 - Tid: 17:42:29 | Kategori: The Brightest star
FLASHBACK :

Vi körde , jag satte några lay-ups men mest 3 poängare . Min kondition hade bättrats men Anths's hade försämrats , med tanke på att han sitter vid sin data nästan hela tiden . Han var trött , det såg jag . Han flåsade som en idiot , till sist sa han :

-Jaja , kom igen , vi går in och äter .

-Åh , precis när jag skulle utklassa dig igen .

-Jaja lil'sis , vi får se nästa gång , sa han och skratta lugnt .

-Nej , men du behöver ju inte träna , sa jag med en sarkastisk ton .

-Jaja , vi går in nu innan mormor blir sur , du vill inte se hennes sur igen , kommer du ihåg i julas , wow , det var tider det .

-HAHAHHAHA , det var ju jätte länge sen , kommer du ihåg när hon tog min stereo och basket boll , sa jag och tänkte tillbaka .

-Ja , och min dator , jag kommer alltid komma ihåg hur vi deppade ihop , det roliga var ju ändå att hon fick skuldkänslor och gav tillbaka allting efter en dag .

-Ja , fast det var ju ändå vårt fel , sa jag medan jag gick mot stereon .

-Haha , ja , men du , jag går hem så länge , du klarar väl av stereon och basketbollen själv , du är ju biff , sa han och flinade .

-Ja , jag klarar det själv , jag kommer om 5 minuter .

-Okej , mormor lagar lasagne , om du vill ha så borde du komma snabbt , kommer du sent så finns det inget kvar , sa han och sprang mot huset .

 

Jag tog stereon i handen och gick mot basketbollen , precis när jag skulle ta upp den var det någon som hann före . Jag kollade upp , någon kille som var ganska lång stod där .

-Kan jag få min boll , sa jag .

-Spelar du ? Frågade han och log .

-Det har du inte med att göra , sa jag och försökte ta bollen , men det var svårt eftersom jag höll i stereon .

-Spelar du ? upprepade han .

-Ja , sa jag kort .

-Ska vi ta en match ?frågade han .

-Jag har inte tid nu , jag skulle ändå utklassa dig . Kan jag få bollen , jag ska käka , sa jag .

-Okej , men bara om jag får ditt nummer så jag kan möta dig nån annan gång.

-Frågar en främling mig om ett nummer , sa jag och flinade .

-Ja ? Är det något fel med det ?

-Ja . Du har säkert jätte många andra tjejer att fråga , du hade otur som valde en som inte vill ge dig det . Kan jag få min boll ? upprepade jag .

-Angel ! Hörde jag att Anth ropade .

-Ja ! sa jag utan att vända mig om .

Jag såg att Anth var alldeles bredvid mig nu .

-Jag får inte bollen .

-Ge henne bollen , sa Anth lugnt .

-Okej då , om du tar en match med mig , sa han vänt mot Anth medan han log .

Jag vände mig mot Anth , jag skakade mot huvudet . När Anth var seriös , kunde ingen stoppa honom .

-Nej Anth , mormor kommer bli sur . Vi ska käka nu .

-Jag kör en snabbis mot honom , sa Anth och slog bollen ur främlingens händer .

-Vad heter du egentligen , eller never mind , behöver inte veta . Anth , jag är jätte hungrig , ska du hänga med och äta eller .

-Ja , nu när jag har bollen behöver jag ju inte köra en match .

Den långa killen såg snopen ut . Han var på väg att säga någonting , men jag hindrade han .

-Mm , hejdå främling , sa jag och gick med Anth mot huset .

 


 

kommentera

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback