The brightest star - Del 18

Datum: 2011-04-27 - Tid: 20:50:24 | Kategori: The Brightest star
FLASHBACK :

Vi gick ut till bilen och han körde mot mitt hus .

-Ska vi hälsa på mormor och morfar ? frågade han .

-Kan vi väl , utbytesstudenten har väl kommit ?

-Ja , jag tror det , sa han och bytte riktning mot mormors hus istället . När vi var framme så parkerade han vid sidan av vägen och gav mig en lång kyss innan vi gick in . Vi möttes av mormor och en brunett med krulligt hår .


-Hej , sa mormor .

-Hey , sa jag och Anth samtidigt .

-Detta är vår utbytesstudent Jaquline , sa han och kollade på Jaquline .

-Ehm hej , jag heter Angel , sa jag och räckte fram handen .

-Hey , sa hon ganska nonchalant tog tag i min hand .

-Så hur är det att vara här i Florida då ? frågade jag .

-Jo , det är ganska bra , svarade hon .

-Jag är Anth , sa han och log .

-Hey , sa hon och log flörtigt mot han .

-Nej men här kan vi inte stå , vi skulle precis börja äta middag , morfar sitter vid bordet , kom nu ! sa mormor .

Jag gav Jaquline en blick men hennes blicka var fastklistrad på Anth . Han kollade också på mig . Jag kände att svartsjukan bubblade i mig , jag satte mig mittemot Anth vid bordet . Medan vi åt tänkte jag ut en plan att reta honom lite . Så jag drog min fot sakta upp för hans ben och kände hans bula innanför byxorna . Han stirrade surt på mig . Jag tog bort foten och fortsatte äta . Efter maten spelade mormor , morfar , Anth och Jaquline Alphabet . Jag ville inte vara med så jag tog Anth's basketboll och gick ut och spelade lite . Jag mötte Ryan där och vi körde en stund .

-Hur var det med Beautiful idag ? För du var väl med henne ? frågade jag .

-Ähm , vi var en liten stund för jag var tvungen och gå sen .

-Vad gjorde ni då ? frågade jag .

-Vi åt glass , sa han kort .

Jag greps av en skrattattack och kollade på han konstigt .

-Åt ni glass ? Åt du glass med den snyggaste tjejen på skolan ? HAHHA !

-Hon är inte den snyggaste på skolan , sa han tyst .

-Om hon inte är snyggast så är ju du blind , sa jag irriterat .

-Du är snyggast , sa han och gick närmare mig .

-Jag måste hem , sa jag kort och sprang hem med basketbollen.

Jag såg att mormor och morfar gick in i deras sovrum genom fönstret . Jag gick in i vardagsrummet och kunde inte tro mina ögon . Anth stod och kysste Jaquline .

-Ni har inte ens känt varandra i en dag ! skrek jag och kastade bollen på Anth och sprang ut genom dörren .

Fan , helvete , jävla fucking skit ! Ryan hade gått hem , så jag kunde inte gå till basketplanen . Jag bestämde mig för att gå hem även om det skulle ta långt tid . Efter 40 minuter var jag hemma , ja trodde att Anth skulle komma efter mig till varje pris . Men han gjorde inte det , jag låste dörren och gick och la mig i sängen . Jag kunde inte hålla mina tårar inne , dom bara forsade ner . Jag hörde att någon låste upp dörren och sprang upp för trappan . Jag sprang och blockerade dörren .

-Öppna dörren Angel .

Innan jag öppnade dörren så torkade jag bort tårarna . Jag såg att det var någon stod bakom Anth , det var Jaquline ! Anth var nära att säga någonting men jag stoppade han .

-Jag behöver snacka med dig och drog in han i rummet , sa jag och slängde igen dörren .

-Asså det är inte som du tror , sa han .

-Du vet inte ens vad jag tror , det är så jävla äckligt falskt det du gör . Vet du vad som sårar mig mest ? Det är att du sa att jag inte hade likadana känslor för dig som du hade för mig , men vem fan är det som inte har känslorna egentligen !

-Du får dämpa dig , hon står ju utanför ? Jag kunde ju inte springa efter dig för då skulle hon ju misstänka något .

-Jag kan inte fatta att du gjorde detta , förstår inte ens varför jag försökte , sa jag och satte mig på sängen .

Anth öppnade dörren och bad Jaquline att åka hem med bilen . Han stängde dörren efter några minuter och gick fram till mig . Han kollade sorgset på mig , den där minen jag inte kunde motstå . Jag drog ner han på sängen och låg över honom . Jag bestämde mig för att fråga massa onödiga och konstiga frågor .


kommentarer tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback