The brightest star - Del 1

Datum: 2011-04-26 - Tid: 17:40:23 | Kategori: The Brightest star

Basketplanen var tom , det var bara jag och min musik . Jag gick fram till stereon och satte på låten Show me the money . Petey Pablo var grym , hans musik inspirerade mig väldigt mycket . Jag ställde mig i mitten , jag stängde min ögon och lyssnade till musiken . Varje gång jag lyssnade på musik och var koncentrerad kunde jag känna att kroppen rörde sig till musiken . Anth , min bror sa att jag hade det i blodet , det var därför jag kunde röra kroppen så vackert . Jag var självlärd , eller vi kan säga att Youtube var min bästa vän i 5 år . Basket hade jag också i blodet . Min mormor hade sagt att första gången jag rörde en basketboll var när jag var 5 år , hon sa att jag hade sällsynt leende som hon fick se för första gången när jag rörde basketbollen .

 

Min bror var en av mina största inspirations källor . Jag älskade han , vi hade nästan aldrig syskon bråk , vi hade ett band som inte kunde slitas ut . Han heter egentligen inte Anth , han heter Anthony . När vi precis hade flyttat in hos mormor och morfar började jag kalla honom Anth .

Anthony gillade det , han hatade faktiskt sitt namn rätt mycket eftersom det kom från pappas andra namn , så det var nog bra att jag kallade han det .

 

Jag slutade att dansa och gick mot min basketboll som låg vid sidan av planen och tog upp den . Jag böjde på knäna och hoppade lätt upp och kastade iväg bollen . Bollen rörde inte ringen utan den åkte bara rakt ner . Jag log för mig själv . Jag hade övat i 1 månad , jag kunde göra det med ögonen stängda . Anth sa att jag hade mitt flow .Och jag kunde lätt hålla med .

-Angel ! Hörde jag Anth's röst ropa bakom mig .

-Ja , sa jag och vände mig mot hans håll .

-Ska vi ta en match snabbt eller ? sa han och log .

-Klart vi ska , är du redo att förlora , sa jag och flinade .

-Vad konstigt , varför tog du min fråga , sa han och skrattade .

-Hahaha , jaja nu kör vi . Det är käk snart va ? Frågade jag .

-Ja , om 15 minuter .

-Okej , sa jag och tog upp bollen .

Jag kastade den till han och han fångade den proffsigt . Han log och studsade bollen och sprang mot mig , höger , han skulle höger , jag var helt säker . Han riktade stegen mot höger , jag var i kapp han , precis när jag skulle slå bollen ur hans händer ändrade han riktningen och sprang snabbt till vänster och gjorde en Lay-up och träffade . Han log , jag log . Han kastade bollen till mig . Jag tog emot den och dribblade mot honom , jag gjorde en snabb fint och han gick på den . Jag kastade iväg bollen och satte . Han såg lite förvånad ut .

-I just love payback , sa jag och skrattade .

-Haha , jätte kul !

 

Vi körde , jag satte några lay-ups men mest 3 poängare . Min kondition hade bättrats men Anths's hade försämrats , med tanke på att han sitter vid sin data nästan hela tiden . Han var trött , det såg jag . Han flåsade som en idiot , till sist sa han :

-Jaja , kom igen , vi går in och äter .


kommentera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback